2024 yılında aylık asılsız çağrı oranında yüzde 29,85 ile Çorum Acil Çağrı Merkezinin birinci sıraya yükseldiğini ifade eden Vali Zülkif Dağlı, haftalık asılsız çağrı oranında da yüzde 28,85 ile birinci sırada yer aldıklarını belirtti ve bu başarıyı gurur verici olarak değerlendirdi.
VATANDAŞLARIN DUYARLI OLMASI GEREK!
Vali Dağlı, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin önemine vurgu yaparak, çeşitli acil durum çağrılarını tek bir çatı altında toplamanın zaman kazandırdığını ve koordineli müdahale imkanı sağladığını söyledi. Ancak, asılsız çağrıların bu hizmeti zorlaştırdığını belirten Dağlı, vatandaşların mağduriyet yaşamasına neden olduğunu ifade etti.
Özellikle 112 numarasının ücretsiz olması ve her yerden ulaşılabilir olması nedeniyle, telefonla uğraşan kişiler tarafından gereksiz yere meşgul edildiğini belirten Vali, esnafların telefon testi, PİN kodu sorgulama gibi nedenlerle asılsız çağrılar gerçekleştirdiğini dile getirdi. Bu durumun acil durum hizmetlerinin etkili bir şekilde çalışmasını engellediğini belirten Dağlı, vatandaşlardan duyarlı olmalarını ve gereksiz yere 112’yi aramamalarını istedi.
GEREKSİZ ARAYANLARA PARA CEZASI!
Asılsız çağrılara karşı 2024 yılında getirilen cezai yaptırımları da paylaşan Vali Dağlı, acil çağrı merkezini gereksiz arayanlara bin 980 TL ile 3 bin 960 TL arasında idari para cezası uygulandığını belirtti.
Çorum’da asılsız çağrıları azaltmak adına mahalle baskısını da değinen Vali Dağlı, muhtarlar aracılığıyla asılsız çağrı yapanlara ulaşıldığını ve bu kişilere uyarılar yapıldığını söyledi. Ayrıca, toplu tanıtım etkinlikleri, hizmet içi eğitimler ve sosyal medya aracılığıyla bilgilendirmeler yapılarak asılsız çağrıların azaltılması için çaba harcandığını ifade etti.
Vali Dağlı, vatandaşları duyarlı olmaya çağırarak, 112’nin gereksiz yere aranmasının bir cana kıymanın önüne geçilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, Çorum’un bu başarısını sürdürmek için vatandaşların desteklerine ihtiyaç olduğunu belirterek, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin Türkiye genelindeki başarılarını daha da artırma hedefini paylaştı.
BİR CANA MAL OLMAYALIM!
Çorum 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nün Türkiye’de 57’nci il olarak aktif olmasına rağmen, üç yıl gibi kısa bir zamanda büyük mesafeler kat ettiğinin altını çizen Vali Dağlı, “Tüm istatistiklerimizde Türkiye ortalamasının altında kalarak halkımıza hızlı ve kaliteli hizmet verme noktasında çok iyi bir durumdayız. Personelimizin gayreti ve vatandaşlarımızın da destekleriyle örnek il olmaya devam edeceğiz. Gereksiz ve asılsız çağrılardan kesinlikle kaçınalım. Bir cana mal olmayalım. Bir yaralıya mal olmayalım. Acil bir durumda sekte ve engellemeye mani olmamalıyım” sözleriyle konuşmasını tamamladı.