Kredi kartı durduğu yerde cep yakıyor

Kredi Kartı Aidatları Tüketicileri Zorluyor

Türkiye’de kredi kartları, tüketicilerin en büyük sorunlarından biri haline gelmeye devam ediyor. Bankaların her yıl 65 milyar TL’ye yakın bir kredi kartı aidatı topladığı ülkemizde, tüketiciler yüksek faizlerin yanı sıra her yıl kart aidatı adı altında ekstra ödemeler yaparak zor duruma düşebiliyorlar.

Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, kredi kartlarıyla ilgili yaşanan sorunlara dikkat çekerek, “Kredi kartları ülkemizde yaşam için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Yüksek faizlerin yanı sıra bankaların her yıl ekstra ücret talep etmeleri tüketicileri zor durumda bırakıyor” açıklamasında bulundu.

“Tüketici Hakları Reddediliyor”

Yılmaz, tüketicilerin hukuki destek alması gerektiğini belirterek, “Son zamanlarda kredi kartlarından alınan ücretlerin iadesi konusunda derneğimize başvuran birçok tüketici var. Ancak Merkez Bankası’nın tebliğine göre, hakem heyetlerince yıllık kart aidatının alınabileceğine dair tüketici talepleri reddediliyor. Eğer tüketiciler kredi kartı aidatlarının iadesini istiyorlarsa, derneğimizden hukuki destek alarak başvuruda bulunmaları daha doğru olacaktır” şeklinde konuştu.

Kredi kartları üzerinden alınan ücretlerle ilgili düzenlemelere de değinen Yılmaz, “Hiçbir talep olmaksızın alınan kredi kartı aidatları yasa dışıdır. Tüketiciyi korumaya yönelik tebliğ ve yönetmeliklerin bakanlık görüşü alındıktan sonra uygulanması gerektiğini düşünüyoruz” dedi.

“65 Milyar TL Yıllık Kart Aidatı Alınıyor”

Bankaların yıllık olarak 65 milyar TL civarında kart aidatı aldığını belirten Yılmaz, “Bankaların kredi kartlarından mutlaka ücret alması gerekiyorsa, bu ücretin açık bir şekilde tüketicilere sunulması gerekir. Tüketicilerin gerçek gelirlerine göre belirlenen limitler olmalı ve tüketicinin korunması sağlanmalı” ifadelerini kullandı.

Bunun yanı sıra bankalara kart başvurusu yapan tüketicilerin ücretsiz kart seçeneklerinden haberdar edilmesi gerektiğini belirten Yılmaz, “Tüketicilerin gerçek gelirlerine göre limit belirlenmelidir. Tüketicinin korunması için gerekli adımlar atılmalıdır” dedi.

“Tüketiciyi Koruma Zorunluluğu”

Bankaların tüketicilere talep olmadan kredi kartı limitlerini artırdığını dile getiren Yılmaz, “Tüketicinin bilgisi olmadan yapılan işlemler tüketiciyi mağdur etmektedir. Tüketicilerin korunması için gerekli adımlar atılmalı ve limit artışlarıyla ilgili tüketicilerin onayı alınmalıdır” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir